Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Jenni - 1 oktober 2012 17:11

Det var ett tag sen jag skrev, mycket har hänt!! 


Varit nere i tyskland, runt i halva sverige och det störta av allt jag blev mamma!! 


Har även hunnit vara på begravning för min underbara farfar! Han var den bästa farfar, Fin begravningoch jag fick träffa lite släkt och vänner som man inte träffat på väldigt länge.

Blir så jävla trött på min farbror som bara fittar till det just nu.. Han vägrar lämna huset som farfar lämna efter sig, dom har såldt det och dom nya ägarna har rätt att flytta in idag men det kan dom inte för min farbror har inte gjort ett skit där nere, inte pckat eller något sånt.. 



För er som inte vill läsa om förlossningen bör sluta läsa nu=) 

Allt började den natten mellan onsdag och torsdag(18/7 och 19/7) Men att jag fick förvärkar, sov knappt något och vågade inte väcka Kenny för att säga till iom att han skulle upp och jobba, Sprang fram och tillbaka till toa. När Kenny väl vaknar var jag redan vaken och han frågar om han hade råkat väcka mig. förklarar att jag haft ont i magen, säger inte att det är förvärkar. Hela dagen försätter med förvärkar, svärmor tog hand om mig hela dagen, gjorde mat och hade sig som jag bara titta på och sen gick från bordet, kunde inte äta kunde knappt dricka under dagen, sen går det över till att även komma en förvärk när jag sitter och kissar(alla gånger jag var och kissa) även om jag precis haft en. Och min enda tanke är att jag kommer inte orka, hur ska jag kunna få ut mitt barn när jag inte kan äta, dricka eller sova..

Vid 8 kommer Kenny hem, och frågar hur allt är och att han ska äta lite, duscha och sen gå och lägga sig, glöm det fick han till svar. Jag hade pratat med Bm och hon ville att vi kom in för att komma hur öppen jag var, och var det inte tillräckligt så skulle jag iaf få piller så jag kunde få sova lite.. In till sjukhuset och kollade, öppen 2, 7 minuter mellan som det hade varit hela dagen.. sätter oss snällt i bilen och kör hem,duschar och försöker sova.. JO eller hur?! Fick väl "sova" i 3-4 minuter sen börja hela jag skaka och sen kom värken. Var tionde minnut hade jag en värk. Gick upp för dagen (Fredag20/7) vid 10 ur sängen och Kenny fick hålla koll på kl, och kolla hur många minuter och sånt. Han ringde även förlossningen för att fråga lite, han fick ju inte ur mig ett skit.  Kenny satte sen sen vid hans data igen och kollade lite rundor där och klockade mig ner till 5 minuter, som sen höll på i tre timmar och han ringde igen men fick ett nej ni får inte komma in, hon har några timmar kvar, detta var vid 14,30. Kl 15.55 ska jag gå på toa och hinnerinte mer än resa mig från soffan så får jag en värk, (toan ligger 5 meter från soffan typ.) väl inna på toa för jag en till, plus att slemproppen går, när jag reser mig får jag en värk till och hinner inte mer än ut från toan då får jag en till. Och lugn som jag var tar jag mig till soffan och lägger mig ner igen och då får jag en till. Då reser kenny sig och säger att nu åker vi, du har mindre än 1minut  mellan du ligger på typ 30-40 sekunder. Förklarar för han mellan värkarna att han måste ringa igen, och det ändå jag kommer ihåg ifrån det samtalet var att kenny sa " hejsan jag ringde innan om min tjej,babbelbabbelbabbel, ja det är jag men det skiter jag i för nu kör vi hon har 30-40 sekunder mellan. och jag upp från soffan och skulle ta mig nerför trappen, men en hund som är orolig för matte skriker och går konstigt så han skulle ju hellst upp i famnen på mig(en stor schäffer kan man tänka sig att han är) och svärmor som hjälper mig medans kenny tar väskan och springer ut i bilen och fixar eftersom jag i sista sekunden vill ha med svärmor in.Och tur var det när vi väl kommer ner i bilen börjar krystvärkarna och jag ville bara krysta men inte för svärmor hon sa hela tiden till mig andas,andas,andas. efter 6 mil och 25minuter stod vi inne på sjukhuset och där gick vattnen, sen var det bara och gå upp till förlossningen. möttes av två underbara tjejer som visade vart jag skulle och sen var det bara av med kläderna för hon ville kolla om det verkligen var på gång. det ända hon sa var här är ett huvud som vill ut så när du känner att du vill krysta så gör det.. efter 3-4 krystningar tittar hon på mig och säger sluta krysta. Jag trodde jag skulle slå ihjäl henne, vad fan menade hon nu med det då var där något fel på barnet, vad händer!?  Nej då var det att det gick för fort så jag han inte töjas riktigt så mycket som hon ville, så hon fick hjälpa till att hålla något på plats eller något (jag vet inte kände bara att hon hade fyrar firngrar lite här och där där nere) Och då titta hon på mig och sa nästa krystning så kryster du som aldrig för så har du snart din bebis på bröstet, och mycket riktigt, sista krystningen och sen var Bebisen ute. vi körde hemmifrån 16.05, 16.30 stod vi där nere, 16.35 blev vi inskrivna och 16.52 var hon ute=) . Sen började jag med att ringa mamma och säga att hon har blivit mormor, Kenny ringde sin pappa (som var uppe på dansveckan och hörde lite dåligt) så deras samtal var roligt att lyssna på, Svärmor ringde till svägerskan och sa till där.. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards